Voor het boek Rozeke vond Guillaume Van der Stighelen zijn inspiratie in historische archieven, foto’s, enkele persoonlijke familiedocumenten en veel vage herinneringen aan wat vroeger op familiefeesten werd verteld over de overgrootvader naar wie hij werd vernoemd.
Het verhaal van Gwillemke, een verlegen jongetje dat in de negentiende eeuw in een armoedig gezin wordt geboren, maar er in de twintigste eeuw in slaagt carrière te maken. Even eigengereid als sympathiek, even dwars als meegaand. Maar als de dood nadert, blijkt de rijke ondernemer vooral een oude man vol verborgen leed en schuldgevoelens.
Voor Rozeke vond Guillaume Van der Stighelen zijn inspiratie in historische archieven, foto’s, enkele persoonlijke familiedocumenten en veel vage herinneringen aan wat vroeger op familiefeesten werd verteld over de overgrootvader naar wie hij werd vernoemd.
Het verhaal van Gwillemke, een verlegen jongetje dat in de negentiende eeuw in een armoedig gezin wordt geboren, maar er in de twintigste eeuw in slaagt carrière te maken. Even eigengereid als sympathiek, even dwars als meegaand. Maar als de dood nadert, blijkt de rijke ondernemer vooral een oude man vol verborgen leed en schuldgevoelens.
Guillaume Van der Stighelen (Schoten, 24 september 1955) werd bekend als reclamemaker en mede-oprichter van het internationale reclamebureau Duval Guillaume. In 2011 verloor zijn zoon het leven en stapte Van der Stighelen uit de reclame. In de jaren die volgden werd hij columnist voor diverse kranten en tijdschriften, schreef boeken en werkte mee aan televisieprogramma's. Een aanrader en iedereen welkom. De lezing en een ontbijt met koffiekoek zorgen voor een treffende toast literair.
inschrijven door te betalen op de rekening van Davidsfonds Sint Stevens Woluwe IBAN: BE91 001079947476